FANDOM

Królestwo Niemieckie- Państwo w europie środkowo-zachodnie powstało w roku 973 z Państwa wschodniofrankijskiego. Trzon Świętego Cesarstwa Rzymskiego.

Historia Edytuj

Początki królestwa Edytuj

Otton II zmienił nazwę państwa z Wchodniofrankijskiego na Niemieckie.

Otton II odbił Marchię Wschodnią, która została jego ostatnim przyczułkiem, reszta terytoriów była okupowana przez Henryka, Połabian lub Polaków.

Ostatecznie po bitwie pod Wiedniem w roku 991 Otton zginął. Cesarstwo straciło większość ziem połabskich a władzę przejął Henryk I von Salzburg.

Instytucje polityczne Świętego Cesarstwa Rzymskiego i Królestwa Niemieckiego były po 991 roku w zasadzie tożsame. Ustrój i historia obu organizmów pokrywają się w dużej mierze, choć należy pamiętać, że Święte Cesarstwo obejmowało także Włochy i Burgundię. Władca tytułowany był po koronacji przez papieża Cesarzem Rzymskim. Można powiedzieć,że królestwo było częścią cesarstwa.

W roku 992 Henryk przeniósł stolicę do Salzburga.

XI wiek Edytuj

W roku 1041 Henryk II pomógł Mieszkowi II, królowi Polski, odbić Śląsk i Wielkopolskę okupowaną przez wasala Niemieckiego, Czechy.

W latach 1063-1064 Niemcy uczestniczyły w wojnie Morawskiej po stronie Czech. Po wojnie Morawianie złupili Wiedeń.

W roku 1070 król Zygfryd przeniósł stolicę do Würzburga.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki